DAFO
De centre
ÀMBITS
|
ÍTEMS
|
Debilitat o
fortalesa? (D/F)
|
PRIORITAT
(de l’1 al 10)
|
Aprenentatge dels
alumnes
|
- Resultats d’aprenentatge assolits.
|
F
|
6
|
|
- Responsabilitat i cooperació.
|
D
|
4
|
- Grau de motivació.
|
F
|
6
|
|
- Grau d’autonomia assolida.
|
D
|
5
|
|
Aula (*): treball
|
- Anàlisi i valoració de la metodologia emprada.
|
F
|
7
|
|
- Diversificació d’activitats segons les necessitats.
|
F
|
6
|
- Comprensió oral bàsica
|
F
|
8
|
|
|
|
|
|
- Connexió dels continguts amb la realitat.
|
F
|
8
|
|
|
|
|
|
Aula: aspectes socio-afectius
|
- Sensibilització multicultural i plurilingüística.
|
D
|
4
|
|
Gestió de les emocions a l’aula.
|
F
|
8
|
Expressió de vivències, sentiments
|
F
|
7
|
|
Implicació en la resolució de conflictes a l’aula
|
F
|
8
|
|
Centre: comunitat educativa
|
- Traspàs eficient de la informació.
|
F
|
9
|
|
- Relació entre les persones del centre.
|
F
|
6
|
- Implicació de les persones en nous projectes.
|
D
|
5
|
|
- Funcionament de les activitats (curriculars i/o extraescolars) fora del
centre.
|
D
|
4
|
|
- Convivència: recollida i ús de suggeriments, presa de decisions.
|
F
|
7
|
|
- Acollida del nou professorat.
|
F
|
6
|
|
Centre: coordinació i participació
|
Coordinació entre...
- Cicles
|
F
|
7
|
-Equips docents (seguiment de l’alumnat, tractament transversal dels
aprenentatges).
|
F
|
7
|
|
|
- Professorat i altres tasques: especialista d’educació especial,
personal del departament de psicopedagogia ...
|
F
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Participació en l’elaboració de projectes i plans de centre.
|
F
|
7
|
|
Recursos : acords
|
- Impuls de projectes de millora o innovacions.
|
D
|
5
|
|
- Internalització de les innovacions (consolidació).
|
F
|
6
|
- Potenciació del treball en equip del professorat.
|
F
|
7
|
|
- Definició i bona difusió de normes clares.
|
F
|
8
|
|
Recursos: planificació i avaluació
|
- Plantejament transversal de les competències bàsiques.
|
F
|
8
|
|
- Seqüenciació dels continguts i procediments seleccionats per assolir
els objectius curriculars.
|
F
|
8
|
- Anàlisi dels resultats acadèmics per adaptar l’acció educativa.
|
F
|
7
|
|
- Elaboració d’adaptacions curriculars.
|
F
|
8
|
|
- Avaluació periòdica dels plans i projectes.
|
F
|
6
|
|
Recursos: formació del professorat
|
Formació en...
- L’ús de noves tecnologies aplicables a la seva àrea
|
D
|
4
|
|
- Pràctiques educatives / didàctiques.
|
F
|
6
|
- Estratègies de resolució de conflictes.
|
F
|
7
|
|
Recursos: criteris pedagògics
|
Aplicació de criteris pedagògics en...
- L’assignació de la docència.
|
F
|
6
|
|
- L’adscripció de les tutories.
|
D
|
6
|
- L’assignació de les coordinacions de nivell.
|
F
|
8
|
|
Acció tutorial
|
- Tutoria individualitzada: orientació.
|
F
|
8
|
|
- Tutoria de grup: informació, intercanvi de punts de vista, presa de
decisions.
|
F
|
7
|
|
- Organització de l’alumnat per afavorir la participació (debats,
assemblees de delegats i delegades...).
|
D
|
4
|
Fortaleses
| Oportunitats |
|
|
D’aula
ÀMBITS
|
ÍTEMS
|
Debilitat o
fortalesa? (D/F)
|
PRIORITAT
(de l’1 al 10)
|
Aprenentatge dels
alumnes
|
- Resultats d’aprenentatge assolits.
|
F
|
6
|
|
- Responsabilitat i cooperació.
|
D
|
4
|
- Grau de motivació.
|
F
|
6
|
|
- Grau d’autonomia assolida.
|
D
|
5
|
|
Aula (*): treball
|
- Anàlisi i valoració de la metodologia emprada.
|
F
|
7
|
|
- Diversificació d’activitats segons les necessitats.
|
F
|
6
|
- Comprensió oral bàsica
|
F
|
6
|
|
|
|
|
|
- Connexió dels continguts amb la realitat.
|
F
|
8
|
|
|
|
|
|
Aula: aspectes socio-afectius
|
- Sensibilització multicultural i plurilingüística.
|
D
|
4
|
|
Gestió de les emocions a l’aula.
|
F
|
8
|
Expressió de vivències, sentiments
|
F
|
7
|
|
Implicació en la resolució de conflictes a l’aula
|
F
|
8
|
|
Centre: comunitat educativa
|
- Traspàs eficient de la informació.
|
F
|
9
|
|
- Relació entre les persones del centre.
|
F
|
6
|
- Implicació de les persones en nous projectes.
|
D
|
5
|
|
- Funcionament de les activitats (curriculars i/o extraescolars) fora del
centre.
|
D
|
4
|
|
- Convivència: recollida i ús de suggeriments, presa de decisions.
|
F
|
7
|
|
- Acollida del nou professorat.
|
F
|
6
|
|
Centre: coordinació i participació
|
Coordinació entre...
- Cicles
|
D
|
5
|
-Equips docents (seguiment de l’alumnat, tractament transversal dels
aprenentatges).
|
F
|
7
|
|
|
- Professorat i altres tasques: especialista d’educació especial,
personal del departament de psicopedagogia ...
|
F
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Participació en l’elaboració de projectes i plans de centre.
|
F
|
7
|
|
Recursos : acords
|
- Impuls de projectes de millora o innovacions.
|
D
|
5
|
|
- Internalització de les innovacions (consolidació).
|
F
|
6
|
- Potenciació del treball en equip del professorat.
|
F
|
7
|
|
- Definició i bona difusió de normes clares.
|
F
|
8
|
|
Recursos: planificació i avaluació
|
- Plantejament transversal de les competències bàsiques.
|
F
|
8
|
|
- Seqüenciació dels continguts i procediments seleccionats per assolir
els objectius curriculars.
|
F
|
8
|
- Anàlisi dels resultats acadèmics per adaptar l’acció educativa.
|
F
|
7
|
|
- Elaboració d’adaptacions curriculars.
|
F
|
8
|
|
- Avaluació periòdica dels plans i projectes.
|
F
|
6
|
|
Recursos: formació del professorat
|
Formació en...
- L’ús de noves tecnologies aplicables a la seva àrea
|
D
|
4
|
|
- Pràctiques educatives / didàctiques.
|
F
|
6
|
- Estratègies de resolució de conflictes.
|
F
|
7
|
|
Recursos: criteris pedagògics
|
Aplicació de criteris pedagògics en...
- L’assignació de la docència.
|
F
|
6
|
|
- L’adscripció de les tutories.
|
D
|
6
|
- L’assignació de les coordinacions de nivell.
|
F
|
8
|
|
Acció tutorial
|
- Tutoria individualitzada: orientació.
|
F
|
8
|
|
- Tutoria de grup: informació, intercanvi de punts de vista, presa de
decisions.
|
F
|
7
|
|
- Organització de l’alumnat per afavorir la participació (debats,
assemblees de delegats i delegades...).
|
D
|
4
|
Fortaleses
|
Oportunitats
|
|
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada