dijous, 29 de març del 2012


DAFO
De centre
ÀMBITS
ÍTEMS
Debilitat o fortalesa? (D/F)
PRIORITAT
(de l’1 al 10)
Aprenentatge dels alumnes
- Resultats d’aprenentatge assolits.
F
6

- Responsabilitat i cooperació.
D
4
- Grau de motivació.
F
6
- Grau d’autonomia assolida.
D
5
Aula (*): treball
- Anàlisi i valoració de la metodologia emprada.
F
7

- Diversificació d’activitats segons les necessitats.
F
6
- Comprensió oral bàsica
F
8



- Connexió dels continguts amb la realitat.
F
8



Aula: aspectes socio-afectius
- Sensibilització multicultural i plurilingüística.
D
4

Gestió de les emocions a l’aula.
F
8
Expressió de vivències, sentiments
F
7
Implicació en la resolució de conflictes a l’aula
F
8
Centre: comunitat educativa
- Traspàs eficient de la informació.
F
9

- Relació entre les persones del centre.
F
6
- Implicació de les persones en nous projectes.
D
5
- Funcionament de les activitats (curriculars i/o extraescolars) fora del centre.
D
4
- Convivència: recollida i ús de suggeriments, presa de decisions.
F
7
- Acollida del nou professorat.
F
6
Centre: coordinació i participació
Coordinació entre...
- Cicles
F
7
-Equips docents (seguiment de l’alumnat, tractament transversal dels aprenentatges).
F
7

- Professorat i altres tasques: especialista d’educació especial, personal del departament de psicopedagogia ...
F
8






- Participació en l’elaboració de projectes i plans de centre.
F
7
Recursos : acords
- Impuls de projectes de millora o innovacions.
D
5

- Internalització de les innovacions (consolidació).
F
6
- Potenciació del treball en equip del professorat.
F
7
- Definició i bona difusió de normes clares.
F
8
Recursos: planificació i avaluació
- Plantejament transversal de les competències bàsiques.
F
8

- Seqüenciació dels continguts i procediments seleccionats per assolir els objectius curriculars.
F
8
- Anàlisi dels resultats acadèmics per adaptar l’acció educativa.
F
7
- Elaboració d’adaptacions curriculars.
F
8
- Avaluació periòdica dels plans i projectes.
F
6
Recursos: formació del professorat
Formació en...
- L’ús de noves tecnologies aplicables a la seva àrea
D
4

- Pràctiques educatives / didàctiques.
F
6
- Estratègies de resolució de conflictes.
F
7
Recursos: criteris pedagògics
Aplicació de criteris pedagògics en...
- L’assignació de la docència.
F
6

- L’adscripció de les tutories.
D
6
- L’assignació de les coordinacions de nivell.
F
8
Acció tutorial
- Tutoria individualitzada: orientació.
F
8

- Tutoria de grup: informació, intercanvi de punts de vista, presa de decisions.
F
7

- Organització de l’alumnat per afavorir la participació (debats, assemblees de delegats i delegades...).
D
4

Fortaleses 
Oportunitats
  • Comprensió oral bàsica
  • Anàlisis i valoració de la metodologia empleada.
  • Connexió dels continguts amb la realitat.
  • Gestió de les emocions a l’aula.
  • Implicació en la resolució dels conflictes a l’aula
  • Traspàs eficient de la informació.
  • Professorat i altres tasques: especialista d’educació especial, personal del departament de psicopedagogia...
  • Definició i bona difució de normes clares.
  • Plantetjament transversal de les competències bàsiques.
  • Seqüenciació de continguts i procediments seleccionats per assolir els objectius curriculars.
  • Elaboració d’adaptacions curriculars.
  • L’assignació de coordinacions de nivell.
  • Tutoria individualitzada: orientació
  • Predisposició de les famílies.




D’aula
ÀMBITS
ÍTEMS
Debilitat o fortalesa? (D/F)
PRIORITAT
(de l’1 al 10)
Aprenentatge dels alumnes
- Resultats d’aprenentatge assolits.
F
6

- Responsabilitat i cooperació.
D
4
- Grau de motivació.
F
6
- Grau d’autonomia assolida.
D
5
Aula (*): treball
- Anàlisi i valoració de la metodologia emprada.
F
7

- Diversificació d’activitats segons les necessitats.
F
6
- Comprensió oral bàsica
F
6



- Connexió dels continguts amb la realitat.
F
8



Aula: aspectes socio-afectius
- Sensibilització multicultural i plurilingüística.
D
4

Gestió de les emocions a l’aula.
F
8
Expressió de vivències, sentiments
F
7
Implicació en la resolució de conflictes a l’aula
F
8
Centre: comunitat educativa
- Traspàs eficient de la informació.
F
9

- Relació entre les persones del centre.
F
6
- Implicació de les persones en nous projectes.
D
5
- Funcionament de les activitats (curriculars i/o extraescolars) fora del centre.
D
4
- Convivència: recollida i ús de suggeriments, presa de decisions.
F
7
- Acollida del nou professorat.
F
6
Centre: coordinació i participació
Coordinació entre...
- Cicles
D
5
-Equips docents (seguiment de l’alumnat, tractament transversal dels aprenentatges).
F
7

- Professorat i altres tasques: especialista d’educació especial, personal del departament de psicopedagogia ...
F
8






- Participació en l’elaboració de projectes i plans de centre.
F
7
Recursos : acords
- Impuls de projectes de millora o innovacions.
D
5

- Internalització de les innovacions (consolidació).
F
6
- Potenciació del treball en equip del professorat.
F
7
- Definició i bona difusió de normes clares.
F
8
Recursos: planificació i avaluació
- Plantejament transversal de les competències bàsiques.
F
8

- Seqüenciació dels continguts i procediments seleccionats per assolir els objectius curriculars.
F
8
- Anàlisi dels resultats acadèmics per adaptar l’acció educativa.
F
7
- Elaboració d’adaptacions curriculars.
F
8
- Avaluació periòdica dels plans i projectes.
F
6
Recursos: formació del professorat
Formació en...
- L’ús de noves tecnologies aplicables a la seva àrea
D
4

- Pràctiques educatives / didàctiques.
F
6
- Estratègies de resolució de conflictes.
F
7
Recursos: criteris pedagògics
Aplicació de criteris pedagògics en...
- L’assignació de la docència.
F
6

- L’adscripció de les tutories.
D
6
- L’assignació de les coordinacions de nivell.
F
8
Acció tutorial
- Tutoria individualitzada: orientació.
F
8

- Tutoria de grup: informació, intercanvi de punts de vista, presa de decisions.
F
7

- Organització de l’alumnat per afavorir la participació (debats, assemblees de delegats i delegades...).
D
4

Fortaleses
Oportunitats
  • Resultats d’aprenentatge assolits.
  • Grau de motivació.
  • Anàlisi i valoració de la metodologia empreada. 
  • Gestió de les emocions a l'aula. 
  • Trapàs eficient de l'informació.
  • Definició i cona difusió de normes clares.
  • Plantejament transversal de les competències bàsiques.
  • Plantejament transversal de les competències bàsiques.
  • Elaboració d’adaptacions curriculars.
  • Estratègies de resolució de conflictes
  • Tutoria individualitzada: orientació.
  • Predisposició de les famílies. 
  • Contacte continuo amb altres aules: projectes compartits.
  • Aprofitament dels recursos.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada